Title |
Einstellungen angehender Sachunterrichtslehrkräfte zu Schüler*innenpartizipation im Spiegel eigener schüler*innenbiografischer Erfahrungen |
---|---|
Involved |
Toni Simon (Verfasser) |
Published |
Frankfurt: DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation |
Extent |
Online-Ressource |
Language |
|
Country |
|
Topic |
|
Subject |
Grundschule
Schulpädagogik Sachunterricht Politische Bildung
Demokratische Bildung
Lehramtsstudent Einstellung <Psy> Schüler Partizipation Erfahrung Bildungsbiografie Empirische Untersuchung Fragebogenerhebung Elementary School Primary school Primary school lower level School pedagogics Instruction in natural science subjects Primary school science and social studies Citizenship education Civic education Political education Student teachers Pupil Pupils Experience School career Empirical study Questionnaire survey |
Persistent identifier |
urn:nbn:de:0111-pedocs-307737 (URN) |
Further information |
In: Becher, Andrea [Hrsg.]; Gläser, Eva [Hrsg.]; Kallweit, Nina [Hrsg.]: Politische Bildung im Sachunterricht. Potenziale – Positionen – Perspektiven. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 115-123. ISBN 978-3-7815-6107-6; 978-3-7815-2652-5 |
Record ID |
1340553368 |
The beta version does not yet contain all functions and information of the DNB portal catalogue. If you are missing information or want to order a medium, please visit the page in the DNB portal catalogue via the following link: